Jak si vede nová televize ČT Art

První diskusní pořad Artefakta viděly dva tisíce lidí, sobotní Události v kultuře čtyři tisíce diváků. To nejsou právě čísla, jakými by se nový kulturní kanál ČT Art mohl chlubit, byť sledovanost „honit“ nemusí. Navíc právě jeho adresáti si prý nejčastěji stěžují, že se nedá chytit, aniž to zkusili.

Samotáři. Film Davida Ondříčka

Dětské Déčko, s nímž se Art střídá, vysílá denně čtrnáct hodin a ze skupiny malých diváků si připisuje deset procent. Zatímco Art vysílá jen šest hodin denně – a zjišťuje, že více táhnou umělecká díla než „řeči“ o nich.

Nejsledovanějšími tituly Artu zůstávají filmy zahajovacího víkendu, Alois Nebel s 54 tisíci a Samotáři s 37 tisíci diváků. Operu Bohéma si pak vybralo patnáct tisíc a koncert Michala  Pavlíčka třináct tisíc lidí. Ohlas měly reprízový cyklus Bigbít i nový magazín U zavěšené knihy, v sérii portrétů Básníci Evropy upoutal díl věnovaný Jiřímu Suchému a z dokumentů Největší přání či portrét Drahomíry Vihanové Umanutá.

Přes problémy s pokrytím republiky signálem však docílil menšinový Art jednoho solidního čísla: alespoň tři minuty u něj setrvalo bezmála půl milionu lidí.